Projekt równoWAŻNI pozwolił na  stworzenie i przetestowanie formuły/modelu współpracy pomiędzy instytucjami pieczy zastępczej (a także innymi interesariuszami) a podmiotami rynkowymi, dzięki której osoby z pieczy zastępczej 16-25 lat oraz osoby w wieku przedemerytalnym 50-65 mogą budować edukacyjno- wpierającą, wzajemną  relację. Relacja ta  w przypadku wychowanków pieczy zastępczej ułatwiała usamodzielnienie się i bezpieczne włączanie do rynku pracy, natomiast pracownicy 50 plus, zagrożeni „mentalnym oddaleniem od rynku pracy”, zyskują możliwość  utrzymanie aktywności i atrakcyjności zawodowej (poprzez poszerzenie portfela kompetencji i zyskanie nowej roli mentora).

W ramach projektu opracowano także  założenia rozwiązania IT (portal internetowy), które stanowi narzędzie ułatwiające nawiązanie wszystkim zainteresowanym współpracy i zrealizowanie interesujących mikroprojektów (www.rownowazni.pl). Wchodząc tam znajdziesz szczegóły projektu, który został opisany w formule gry.

Stażysta/mentee

  • Zdobędzie pod opieką mentora  pierwsze doświadczenia zawodowe,
  • Przekona się, czy właśnie taką pracę chce wykonywać,
  • Wzmocni ważne dla pracodawców kompetencje,
  • Otrzyma referencje,
  • Może właśnie poznaje swojego przyszłego pracodawcę?

Mentor

  • Wzmocni, coraz bardziej istotne na rynku, kompetencje współpracy międzypokoleniowej
  • Zyska nową rolę – mentora, która ułatwi utrzymanie aktywności zawodowej i społecznej,
  • Zainspiruje się świeżym spojrzeniem na rutynowe zadania,
  • Poczuje przyjemność dzielenia się wiedzą i wspierania innych

Instytucja biznesowa

  • wzmocni w organizacji kompetencje mentoringu i  zarządzania międzypokoleniowego,
  • utrzyma motywację pracowników  50 plus do rozwoju,
  • bardziej celowo zrealizuje politykę CSR,
  • może właśnie poznaje przyszłych pracowników?

Obecnie projekt realizowany jest przez

Instytucja pieczy zastepczej

  • pomoże zdobyć podopiecznym pierwsze konstruktywne doświadczenia zawodowe,
  • dzięki niej  pracownicy/wychowawcy instytucji pieczy zastępczej otrzymają wsparcie biznesowego w procesie usamodzielniania wychowanków i ich inicjacji na rynku pracy.